
Średniaki – Niedźwiadki
Rozwój społeczny i emocjonalny pięciolatka
- Stabilny emocjonalnie, przyjacielski, chętny do współpracy, posłuszny.
- Jest bardzo związany emocjonalnie z mamą. Lubi przebywać w domu.
- Samodzielnie wymyśla zabawy, chętnie bawi się z dziećmi. Dba o swoich przyjaciół. Bywa nieśmiały. Czasem krytykuje lub zawstydza inne dzieci, wytykając im błędy. Lubi się popisywać siłą, zręcznością
- Zaczyna się wstydzić.
- Lepiej panuje nad swoim zachowaniem i zależy mu na uznaniu dorosłych. Rozumie dowcipy, lubi zabawiać dorosłych.
- Stara się zrealizować cel, który sobie postawił, np.: zbudowanie wieży z klocków.
- Może tracić pierwsze mleczaki.
- Rozróżnia prawą i lewą stronę.
- Pisze parę liter. Rysuje postać człowieka. Umie wycinać nożyczkami po zaznaczonej linii. Koloruje obrazki nie wychodząc za linię
- Używa sztućców, kroi nożem. Potrafi się umyć, ubrać, zjeść, skorzystać z toalety samodzielnie
- Jest sprawny fizycznie. Jeździ na 4 kołowym rowerze, czasem na 2 kołowym. Skacze na skakance Próbuje wykonywać skomplikowane ćwiczenia gimnastyczne, np. stawać na głowie. Wiąże buty. Skacze na jednej lub drugiej nodze naprzemiennie
- Tworzy rozbudowane budowle z klocków
- Mówi płynnie i poprawnie. Lubi argumentować używając słów: ponieważ; dlatego, że. Może czytać pojedyncze litery lub słowa. Tworzy zdania złożone z 6-8 wyrazów. Rozumie znaczenie przeciwieństw i podobieństw.
- Rozpoznaje podstawowe kolory.
- Zapamiętuje adresy i numery telefonów.
- Rozumie znaczenia następstwa czasu , np. dziś , jutro, rano, wieczorem.
- Odróżnia fantazję od rzeczywistości. Zapamiętuje opowiadane historie i chce żeby je kontynuować. Tworzy własne opowiadania.
- Umie pogrupować przedmioty, np. wg. wielkości.
- Jego zabawy są coraz bardziej rozbudowane
Subject List( 5 Subject )
Class Schedule
- 1. Art & Music 3 Class/ Week
- 2. Language Class 2 Class/ Week
- 3. Mathematics 5 Class/ Week
- 4. Economics 4 Class/ Week
- 5. Physics 2 Class/ Week